Το Εργαστήρι τέχνης του Δημήτρη Μυταρά

Την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου του 2014, οι μαθητές της Α’ Τάξης του Σχολείου μας συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους Μανωλοπούλου Βίκη, Κίτσου Μαρία και Κόλλια Ειρήνη επισκεφτήκανε το εργαστήρι τέχνης του Δημήτρη Μυταρά. Εκεί τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στον μαγικό κόσμο της ζωγραφικής. Πριν να πραγματοποιηθεί η εκπαιδευτική επίσκεψη, είχαν ενημερωθεί στη σχολική αίθουσα ότι στο κτήριο όπου στεγάζεται το εργαστήρι, είχε ζήσει κάποια από τα παιδικά του χρόνια ο μεγάλος ζωγράφος Δημήτρης Μυταράς. Τα παιδιά μάθανε κάποια βιογραφικά του στοιχεία. Ο Δημήτρης Μυταράς γεννήθηκε το 1934 στη Χαλκίδα και σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (1953-1958). Είχε καθηγητές τους Γιάννη Μόραλη και Σπύρο Παπαλουκά. Συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι. Σήμερα μένει στην Αθήνα. Είδαμε και κάποιους ζωγραφικούς του πίνακες, όπως “τα χελιδόνια”, “την κόκκινη βάρκα”, “τις μορφές”, “το Ευρίωνος Τάφος” για το ποίημα του Καβάφη. Στη συνέχεια είδαμε και κάποιους ζωγραφικούς πίνακες του Αλέκου Φασιανού (1935), “Η Πόλις” και “Ο ψαράς της Κέας”. Τα παιδιά προβληματιστήκανε σχετικά με το ποιος είναι καλύτερος ζωγράφος και ποιος ζωγραφίζει πιο ωραία. Καταλήξαμε ότι ο καθένας έχει τα δικά του ιδιαίτερα στοιχεία και ότι πρόκειται για δύο μεγάλους Έλληνες ζωγράφους.

Αρχικά μας υποδέχτηκαν οι άνθρωποι του εργαστηρίου εγκάρδια και ακολούθως μπήκαμε στην εσωτερική αυλή, όπου θαυμάσαμε τις υπέροχες παιδικές ζωγραφικές δημιουργίες και άλλες κατασκευές από πηλό, χαρτί, ξύλο και πανί. Κολατσίσαμε και συνεχίσαμε στον ισόγειο χώρο όπου κουβεντιάσαμε με τους ανθρώπους του εργαστηρίου για τη ζωγραφική και τις άλλες μορφές τέχνης, τη γλυπτική, την πηλοπλαστική, την κεραμική, το θέατρο, τη μουσική, τον χορό, τον κινηματογράφο. Η τέχνη κρύβει μία τεράστια δυναμική, αφού μπορεί να γίνει μέσο έκφρασης του εσωτερικού κόσμου του ανθρώπου και των συναισθημάτων του. Μπορεί να διοχετεύσει τη δημιουργικότητά του μέσα από τα κανάλια που του προσφέρει.

Στον επάνω όροφο χωριστήκαμε στα δύο τμήματα Α1 και Α2. Το Α2 ανέλαβε η κ. Έρρικα. Μας έδειξε τα ζώα του δάσους και του λιβαδειού. Αυτό μας βοήθησε πολύ, καθώς η όλη δραστηριότητα εντάσσεται στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος που εκπονούμε κατά τη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης για το Αειφόρο Σχολείο και δη για το δάσος και την προσφορά του στον άνθρωπο. Μας έδωσε χαρτόνια με δύο όψεις. Η μία ήταν λευκή και στιλπνή, όπου τα παιδιά γράψανε τα ονόματά τους και η άλλη γκρι, πιο τραχιά, πορώδης και απορροφητική. Μας έδωσε μολύβια και γόμες, για να σχεδιάσουμε το ζώο της επιλογής μας και πινέλα και νερομπογιές, για να το βάψουμε. Μέσα σε μικρά πιατάκια αναμείξαμε τα δύο από τα τρία βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο και μπλε) το κίτρινο και το μπλε σε διαφορετικές αναλογίες και πήραμε διάφορες αποχρώσεις του πράσινου. Στη συνέχεια βάψαμε με κηρομπογιές και διανθίσαμε τη ζωγραφιά μας με λουλούδια. Με ειδικούς λευκούς και κίτρινους μαρκαδόρους γράψαμε πάνω στις νερομπογιές και βάλαμε τις τελευταίες πινελιές. Το Α1 δούλεψε ένα αντίστοιχο θέμα και ζωγράφισε το δάσος και τα δέντρα του. Την επόμενη μέρα τα παιδιά στη Γλώσσα διδαχθήκανε “Τα μπλε όνειρα”. Σε αυτό το μάθημα οι ήρωες του βιβλίου βρίσκονται σε ένα εργαστήριο ζωγραφικής.

Οι άνθρωποι του εργαστηρίου μας έδωσαν στο τέλος αναμνηστικά ημερολόγια με παιδικές και άλλες δημιουργίες του εργαστηρίου των προηγούμενων χρόνων. Τους αποχαιρέτησαμε και αποχωρήσαμε ενθουσιασμένοι με το λεωφορείο για τα Ψαχνά. Αξίζει τον κόπο να επισκεφτείτε το εργαστήρι και γιατί όχι να γραφτείτε σε ένα από τα τμήματά του. Λειτουργούν σε αυτό παιδικά τμήματα και τμήματα ενηλίκων.
page6-1001-full page6-1002-fullpage6-1003-full page6-1000-full